T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAKARYA / ARİFİYE - Necmettin Erbakan Fen Lisesi

Haberler

May

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı taslağı yayınlandı.

May

Trafik ve İlkyardım Haftası Münasebetiyle Okulumuz Trafik Güvenliği ve İlk Yardım Kulübü Öğretmen ve öğrencilerimiz etkinlik düzenlerdi. Trafikte yaşlılara yardımcı oldu. Trafik Güvenliği konusunda çalışmalarda bulundu. Kulüp öğretmenimize ve öğrencilerimize özverili çalışmalarından dolayı teşekkür ederiz.

May

Bilişim Nedir?

Bilişim; insan ve toplum yararına olan her türlü bilgi ve hesaplamanın bilgisayarlar ve benzeri elektronik aygıtlar aracılığıyla işlenmesi bilimidir. Bir başka deyişle bilişim; mevcut olan bilginin daha pratik hale gelmesini sağlamak amacı ile bilgisayarlar ve elektronik aletlerden yararlanmamıza imkân tanıyan teknikler bütünüdür.

May

2023-2024 Eğitim Öğretm Yılı 2. Dönem 2. İmtihanlar Çizelgede olduğu gibidir. Bütün Öğrencilerimize Başarılar Dileriz.

May

Sakarya İl Emniyet Müdürlüğü Polis Memurlarından, M. Durdu DURUR ve Resul KARATOSUN tarafından Okulumuz konferans salonunda Terörle Mücadele konulu konferans verildi.

Emeği geçenlere teşekkür ederiz.

May

Liselerde Bilim Uygulamaları Projesi kapsamında Fen Liseleri 2. Paneli Gelecek Bilim konusu ile okulumuzda gerçekleştirildi.

Sakarya’da Eğitim-Öğretime devam eden 15 Temmuz Şehitler Fen Lisesi, Cevat Ayhan Fen Lisesi, Devlet Bahçeli Fen Lisesi, Eyyüp Genç Fen Lisesi ve Necmettin Erbakan Fen Lisesi öğrencilerinin ortak sunacağı GELECEK BİLİM konulu panel gerçekleştirildi. Panelistler,

Zeynep ÇAKMAKLAR - 15 Temmuz Şehitler Fen Lisesi

Mustafa Taha KASIM - Eyyüp Genç Fen Lisesi

Ömer Zahit KÖSEM - Cevat Ayhan Fen Lisesi

Ece LAÇİNOĞLU - Devlet Bahçeli Fen Lisesi

Fatma Bera ELMACI - Necmettin Erbakan Fen Lisesi

gerçekleştirdikleri sunum ile gelecekte bizi nelerin beklediğini anlattılar.

Böylelikle Liselerde Bilim Uygulamaları projesi kapsamında Fen Liseleri Çalışması tamamlanmış oldu.

Emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

 

Nis

İngiliz kuvvetleri ve müttefikleri ile Osmanlı kuvvetleri arasında geçen I. Dünya Savaşı'nın temel muharebelerinden biri, 1. Kut Muharebesi olarak da bilinir. İngiltere I. Dünya Savaşının başlaması ile birlikte Hint Denizinin güvenliğini sağlamak ve Mezopotamya'ya hâkim olmak için Irak seferine çıktı.

Bağdat'ı ele geçirmek üzere çıktığı bu seferin başlangıcında hızla ilerleyen İngiliz birlikleri Selman-ı Pak'ta Türk birliklerine yenilerek geri çekildiler ve Kut'ül Amare'de savunmaya geçtiler. Halil Paşa komutasındaki Osmanlı birlikleri Kut'ül Amare'yi kuşatarak İngilizlere yaklaşık beş ay süresince yardım gitmesini engellediler. Dicle Nehri kıyısında Kut'ül Amare şehri yakınlarında konuşlanmış İngiliz ve müttefiklerinin kuşatılmasıyla başlayan muharebe, kasabanın Osmanlı Ordusu tarafından ele geçirilmesi ve İngiliz birliklerinin tamamının esir alınmasıyla zaferle sonuçlanmıştır. I. Dünya Savaşı içerisinde İngilizler Çanakkale'den sonra Kut'ül Amare'de Osmanlı İmparatorluğu'na ikinci kez mağlup olmuşlardır.

Nis

Okulumuz Konferans salonunda Bilim Uygulamaları Sakarya İl Paneli düzenlendi.

Liselerde Bilim Uygulamaları Programı 2023-2024 eğitim öğretim yılında Türkiye genelinde fen liseleri ve merkezi sınavla öğrenci alan Anadolu liselerde uygulanmaktadır.

Öğrencilerde bilimsel toplantılar yoluyla bilim, teknoloji, çevre, ekonomi, eğitim, değerler, coğrafya, tarih, kültür, edebiyat, sanat, ekonomi, hukuk, politika vb. alanlarda farkındalığın oluşturulması ve bilimsel düşünme, araştırma yapma, rapor hazırlama, kendini ifade etme, sunum yapma gibi akademik alanlara yönelik çalışmalara altyapı oluşturabilecek becerilerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Nis

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, sadece son bir yılın değil, on yıllık uzun soluklu bir çalışmanın ürünü olarak ortaya çıktı.

Müfredat hazırlık sürecinde, çok uzun görüş alışverişleri ve kamuoyundaki yansımalar üzerinden analizler yapıldı, toplantılar düzenlendi. Bütün bu birikim, geçen yıl yaz aylarında bir veri olarak alındı ve bu veriler sistematik hâle getirildi. 

Modelin beceriler çerçevesi oluşturulurken akademisyen, öğretmen ve diğer eğitim paydaşlarının katılımıyla yirmi çalıştay düzenlendi. Sonrasında her bir ders için oluşturulan ekipler, yüzlerce toplantı yaparak müfredatın hazırlıklarını tamamladı. 

Sadece yaz aylarından itibaren bugüne kadar 1000'den fazla öğretmen ve akademisyen ile toplantılar düzenlendi, 260 akademisyen 700'ün üzerinde de öğretmen bu toplantılara sürekli katıldı.

Bunun dışında ilave olarak görüşlerine başvurulan akademisyenler ve öğretmenlerle birlikte 1000'in üzerinde eğitim paydaşı, ortak çalıştı. Bakanlık merkez teşkilatındaki bütün birimler de müfredat için yoğun çalışma yürüttü. 

Bir haftalık askı sürecinin ardından "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli", Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca son eleştiri, görüş, öneri ve paylaşımlar doğrultusunda revize edilecek ve son şekline ulaşacak.

Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.

 "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" yeni müfredat taslağına ulaşmak için tıklayınız.

Nis

Millî Eğitim Bakanlığınca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" yeni müfredat taslağı, "https://gorusoneri.meb.gov.tr" adresinden kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek.

Nis

Etik Günü dolayısıyla, sınıflarda konuyla alakalı program yapıldı. Etik ilkeleri izah edildi.

Nis

 

Tarihin her döneminde bağımsız yaşama kararlılığının en güzel örneklerini ortaya koyan milletimiz, eşsiz millî birlik ve beraberlik ruhuyla geleceğe yürüyerek Türkiye Yüzyılı’nı inşa etmektedir. Kahramanlıklarla dolu zaferlerin kazanıldığı bu toprakların tarihi, yalnız kendi coğrafyasına değil dünya coğrafyasına da emsal olmuştur. Altı asır boyunca dünyayı yönetmiş binlerce yıllık kadim bir cihan devletinin mirasçısı olarak güçlü olmanın ve güçlü kalmanın yolu kendi kendine yetebilmekten ve her alanda millî ve yerli olmaktan geçmektedir. Karakteri bağımsızlık olan vatan evlatları; Millî Eğitim Temel Kanunu’nda belirtildiği üzere millî, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerimizi gelecek nesillere yüksek bir onurla aktarmaktadır. Ülke ve millet olarak tarih boyunca elde ettiğimiz pek çok başarımız övünç kaynağımızdır. Cumhuriyetimizin 100. yılında, ülkemizin bu zamana kadarki birikimlerini ve kazanımlarını milletimizin hafızasında tazelemek ve inancın başarıya dönüşme öyküsünün hatırasını yaşatmak amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, dünyada yankı uyandıran çalışmalarımızın görünürlüğünü artırmak, çocuklarımızın ufkunu genişletmek, onlara ilham vermek ve onları cesaretlendirmek üzere öncü misyonumuz lider ülke Türkiye vizyonu ile Türkiye Yüzyılı’nın haklı başarılarını temsil eden yakın dönemin büyük ve özgün çalışmaları; başta öğrenci, öğretmen ve velilerimiz olmak üzere milletimizin bilgisine ve istifadesine sunulmuştur. Ülkemizin farklı sektörlerinden ve coğrafyalarından iyi uygulama örneklerinin yer aldığı bu çalışmanın amacı, öğretmenlerimize ilham vermek, öğrencilerimize yeni fikirler kazandırmak ve iyi uygulama örneklerini artırmaktır. Eğitimden sağlığa, ulaştırmadan enerjiye, millî teknolojiden savunma sanayisine ve otomotive kadar her alanda elde edilen başarılar gurur vericidir. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN’ın öncülüğünde hayata geçirilen övünç kaynağı bu projelere emek veren ve katkılarını esirgemeyen herkese şükranlarımı sunuyorum.

Yusuf TEKİN Millî Eğitim Bakanı

 

 

 

Nis

Millî Eğitim Bakanlığınca 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı dolayısıyla hazırlanan  "Gazete 'Çocuk'" ayrıca erişime de açıldı.Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı için hazırlanan "Gazete 'Çocuk'"un içinde çocuklar için özel etkinlikler, meraklı minikler için bilimsel bilgiler, öyküler ve daha birçok içerik yer alıyor.

  23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı dolayısıyla Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, altı farklı okuldan gelen öğrencileri makamında ağırladı, minik gazetecilerin sorularını yanıtladı. "Gazete 'Çocuk'"ta yayımlanan röportajda, minik gazeteciler Bakan Yusuf Tekin'e öğrencilik hayatından, günlük yaşamına birçok soru yöneltti, ortaya eğlenceli diyaloglar çıktı.

Nis

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramınız Kutlu Olsun.

23 Nisan 1920, Türk milletinin iradesini temsil eden Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açıldığı ve Türk Milletinin egemenliğini ilan ettiği tarihtir.                     

 Gazi Mustafa Kemal Atatürk, 23 Nisan 1924’te 23 Nisan gününün bayram olarak kutlanmasına karar vermiştir. Bu tarihten 5 yıl sonra 23 Nisan 1929 tarihinde Atatürk bu bayramı çocuklara armağan etmiş ve bu tarihten itibaren 23 Nisan yurt sathında Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı olarak kutlanmaya başlanmıştır. Çocuklara armağan edilen tek evrensel bayram olma özelliği taşıyan 23 Nisan, aynı zamanda Türkiye Cumhuriyeti’nin onlara güveninin göstergesidir. 

Nis

Öğrencilerimize, Okulumuz konferans salonunda “Doğru Tercih” konulu semner verildi.